Våren

Nu när man inte kunnat åka skidor sen länge så längtar jag extra mycket till snön försvinner helt. Nu är det så blött och fortfarande snö kvar på stigarna och eljuspåret i skogen så man kan inte springa där. Grusvägarna som jag har tänkt utforska i sommar har inte tinat fram helt häller så cyklingen får ske på asfalt vilket inte är så bra för tassarna. Det går ju bra om man tar det försiktigt och kollar tassarna, men längtar ändå tills man kan köra långa sträckor på grusvägarna. Baloo blir helt tokig när man kommer upp i skogen på promenaderna för när snön tinar så blir det stora pölar som han älskar att bada i! Karo är inte lika förtjust i att blöta ner sig, men blir det bara lite varmare så kommer han nog också plaska runt där. Hade tänkt att duscha hundarna med schampo och allt, men tror jag väntar ett tag med det, dom kommer ju vara lika skitigt igen efter någon dag! 
Men det är ganska fint med vår ändå! Vintern är ju min favorit årstid men alla årstiderna har ju sin charm. Man blir ju som ändå glad när det är så ljust och solen värmer. Man behöver inte lika mycket kläder och kan sitta på en sten och käka frukost och titta när hundarna skuttar runt och busar! 
 
Tommy var och cyklade med hundarna igår eftersom jag är så himla förkyld så jag har nästan varit sängliggandes. Nu börjar det kännas bättre så imorgon ska jag ut och cykla med hundarna ändå! Lite frisk luft kan väl inte göra en sämre, får väl bara ta det lite lugnt helt enkelt!
 

Kommentera här: